Posláno autorem: zednicek | 3.3.2019

Dovolená Finsko 2019 – 3. den neděle 3.3.

Dnes končí náš pobyt v Helsinkách, tak jsme se po snídani sbalili a před 11. hodinou opustili náš apartmán. Za necelých 17€ na hlavu a noc to bylo super.

Odjezd autobusu je ve 12.40, takže v jedné z místních restaurací v nákupním centru Kampin Keskusna, nad autobusovým nádražím, dáme kafe a čekáme.

Já jsem si ještě prošel okolí obchodního centra, poblíž kterého se nachází zajímavá budova Kamppi Chapel. Je to vlastně kaple, kde si může každý sednout a užívat si naprostého ticha v okolním ruchu velkoměsta.

Před parlamentem je v parku zajímavý památník k výročí 100 let demokracie (1906 – 2006) ve Finsku.

Naproti pak pomník jednoho ze zakladatelů Finska Carla Gustava Emila Mannerheima.

Projdu se ještě kolem vlakového nádraží.

Před půl jednou nasedáme do autobusu směr Turku.

Čeká nás 170 km a asi 2 hodinová cesta. Ještě na okraji Helsinek je vidět zamrzlé moře s bruslaři.

Jak opouštíme hlavní město, přibývá i v okolí množství sněhu. Ve 14.45 přijíždíme do Turku, kde si kupujeme přes mobilní aplikaci Föli 5-ti denní turistickou jízdenku za 19€. Pohodlné, rychlé, praktické a cenově příznivé. Samostatná jízdenka na 2 hodiny by stála 3€. Nasedneme na městskou dopravu a po 20 minutách jízdy jsme u našeho ubytování. Jedná se o samostatný domeček, kde je vše potřebné, včetně tradiční sauny. Budeme zde až do pátku, tedy 5 nocí za 360€.

Nakoupíme nějaké jídlo na nejbližší dny v nedalekém Lidlu. Ceny lehce vyšší jako u nás. Večer sledujeme hokej přes O2 Tv, Kometa porazila Liberec 3:2 PP. Na večeři super hovězí rump steak s pečenými batáty, takže nám vlastně nic nechybí.

Zítra máme rezervované auto a vyrážíme na sever do Raumy a Naantali.

Ještě jsem nezmínil, že ve Finsku je čas posunutý o hodinu dopředu oproti našemu SEČ. V zimě jsou zde daleko kratší dny než u nás, nyní v březnu už je to lepší. Ráno je světlo už někdy po sedmé a tma po 18 hodině.

Dobrý večer- Hyvää iltaa.